Friday 22 July 2011

teringat kembali pada saat2 kegemilanganku..... dimana kerincing... gelekan... joget... semuanya milikku....
dimana apabila namaku dipanggil... maka terkenallah aku....bersama2 kawan2ku... setiap pertandingan... kamilah yang akan diminta untuk membuat persembahan...


namun...sedikit demi sediki masa berlalu.... hari demi hari berlalu.... dengan rasa berat yang amat didalam hati... entah kenapa.... segala apa yang ku lakukan rasa tidak diberkati.... adakah kerana akalku telah tetap untuk Allah yang satu... namun hatiku masih sayangkan keduniaan... kebudayaan yang aku impikan.... betapa susahnya nak lepaskan benda yang kucintai itu...


semakin lama semakin perit ku rasakan.... aku mula meninggalkan benda2 yang kucintai sedikit demi sedikit... aku mula mendekati diriku pada Allah yang satu itu...  ya Robb.... aku muhasabah diriku... sambil memperdendangkan lagu2 keagamaan.... doa dan zikir bermain dibibirku....


aku berkata2 pada diriku... adakah terlambat untuk aku bertaubat... aku menunaikan solat... aku berdoa.... aku benar2 ingin meninggalkan segala apa yang aku banggakan dahulu.... Ya Allah andai kata hatiku tergerak untuk kembali seperti dahulu... cepat2lah hentikan niatku Ya Allah....


aku redha dengan apa yang aku ada sekarang ini.... hanya Kau sahaja dalam hatiku Ya Allah... hanya Kau sahaja yang aku cintai

1 comment: